»Display« stands for the transition zone from the quality-less world of information processing to the physical realm –
with its subtle experiential qualities that the creative professions draw upon.
Blink Trilogy
clip 8
Als experimentelles Technikprojekt verschränkt clip_8 zwei fundamental entgegengesetzte Prinzipien: Grafische Operationen wie etwa das Schieben, Schneiden und Skalieren geometrischer Formen unterwandern das abstrakte, regelbasierte Rechenmodell, das jeder Programmierung zugrunde liegt. Eine grafische Program-miersprache zu entwickeln bedeutet, Rechenoperationen eine anschauliche Form zu geben. Ich justiere das Erscheinungsbild so, dass sowohl für Menschen als auch für Maschinen eine gute Lesbarkeit gewährleistet ist. In dieser Überschneidung werden Systematiken sichtbar, die normalerweise der Vorstellungskraft erfahrender Programmierer vorbehalten sind.
As an experimental technology project, clip_8 combines two fundamentally opposed principles: Graphic operations such as the pushing, cutting and scaling of geometric shapes infiltrate the abstract, rule-based computing model that underlies all information processing. Developing a graphical programming language means giving mathematical operations a geometric form. I adjust the appearance in such a way that both humans and machines can read it easily. In this overlap, systematics become visible that are normally reserved for the imagination of experienced programmers.
Real virtuality
For the Art Dietzenbach New York '16, a visual fair space was blended with a physical exhibition space. As an act of inverse research I projected the spatial analysis of the virtual space back into building-scale »real reality«.